The Gym Zeewolde Fitness

Fitness

Fitness is een manier van trainen om met behulp van gewichten en/of apparaten je conditie te verbeteren en je spiermassa te versterken.

Fitness kun je individueel of in groepsverband beoefenen. Individueel betekent trainen in je eigen tempo en op je eigen tijden. Goede begeleiding, zeker in het begin, is belangrijk om zowel de oefeningen op een juiste manier uit te oefenen als het doel, waarvoor je de training doet, te bereiken. Bij fitness in groepsverband kun je denken aan lessen als circuit training, functioneel fitness, 50+ fitness of cross-gym.

Fitness mogelijkheden op een rijtje:

Fitness individueel    Fitness+hardlopen    Fit-Kid (10-14 jaar)    Jeugdfitness (vanaf 15 jaar)

Functioneel fitness    55+ fitness    Medisch fitness    Cross-Gym    Personal training

Nieuwe klanten krijgen bij The Gym eerst een intake waarbij persoonlijk doelstelling worden besproken. Indien gewenst nemen we een fit-check af bij de klant zodat we weten hoe de beginsituatie van de klant is. Door middel van de Astrand fiets test wordt de conditie van de klant bepaald. Vervolgens wordt de klant gewogen en worden waardes als verpercentage, BMI, spiermassa, bloeddruk e.d. bepaald. Tenslotte wordt alles besproken en verwerken we deze gegevens in een personlijk schema.

Zowel jong als oud is welkom bij The Gym. Veel jeugd beweegt te weinig en overgewicht is een serieus probleem in onze westerse wereld.
Wij roepen ouders op om het goede voorbeeld te geven!
Samen sporten en gezond eten is de enige manier om een gezond lichaam te behouden of te verkrijgen.

mobiele 

Bewegen is een essentieel onderdeel van de opvoeding!

Senioren

Veel 55 plussers weten inmiddels de weg naar The Gym te vinden. Ze vinden het gezellig en ervaren  het belang van bewegen voor ouderen. Vanaf 60 jaar hanteren wij het senioren tarief, dit betekent niet alleen een stukje korting maar ook twee keer per jaar gratis een healthcheck. Wij meten dan uw bloeddruk en u wordt geprikt op cholesterol en suiker. Dat vinden wij nou service!

Dit zijn de voordelen van bewegen voor senioren:

  • Je bent langer zelfredzaam
  • Je hebt een gegroeid zelfvertrouwen en meer gevoel van zelfregie en onafhankelijkheid.
  • Je geniet van een hogere levenskwaliteit, op fysiek, geestelijk, mentaal en sociaal gebied.
  • Bewegen verbetert de bloeddruk en de werking van cognitieve vermogens.
  • Bewegen vermindert de kans op aandoeningen als hoog cholesterol, diabetes II, darmkanker, overgewicht, botontkalking,
  • Bewegen vermindert de kans op dementie.
  • Bewegen geeft een positief gevoel en verkleint de kans op een depressie.
  • Met bewegen vertraag je processen van het ouder worden.
  • Bewegen verhoogt de mobiliteit.
  • Door te bewegen kun je contacten opdoen en onderhouden, waardoor eenzaamheid wordt tegengegaan. Inactiviteit veroorzaakt juist eenzaamheid.
  • Door meer te bewegen voorkom je dat je valt.