Fitness bij The Gym

Fitness is een manier van trainen om met behulp van gewichten en/of apparaten je conditie te verbeteren en je spiermassa te versterken.

Fitness kun je individueel of in groepsverband beoefenen. Individueel betekent trainen op je eigen tempo en in je eigen tijden. Goede begeleiding, zeker in het begin, is belangrijk om de oefeningen op de juiste manier uit te voeren. Bij fitness in groepsverband kun je denken aan lessen als circuit training, fit kids, functioneel fitness, senioren fitness of cross gym.

Nieuwe klanten krijgen bij The Gym eerst een intake waarbij persoonlijke doelstelling worden besproken. Indien gewenst nemen we een fit-check af bij de klant zodat we weten hoe de beginsituatie van de klant is. Door middel van de Astrand fietstest wordt de conditie van de klant bepaald. Vervolgens wordt met behulp van een Tanita weegschaal waarden als verpercentage, BMI, spiermassa, bloeddruk e.d. bepaald. Tenslotte wordt alles besproken en verwerken we deze gegevens in een persoonlijk schema.

Zowel jong als oud is welkom bij The Gym. Veel jeugd beweegt te weinig en overgewicht is een serieus probleem in onze westerse wereld. Wij roepen ouders op om het goede voorbeeld te geven!
Samen sporten en gezond eten is de enige manier om een gezond lichaam te behouden of te verkrijgen. Bewegen is een essentieel onderdeel van de opvoeding!

Gratis proefweek aanvragen

De mogelijkheden op een rijtje

  • Fitness individueel
  • Running & Strength
  • Fit Kid (10-14 jaar)
  • Jeugd Fitness (vanaf 15 jaar)
  • Functioneel Fitness
  • Senioren Fitness
  • Cross Gym
  • Personal training
null

Fitness

Fitness is de meest beoefende sport ter wereld. En dat is niet zo vreemd, want het is één van de beste manieren om je algehele conditie te verbeteren. Kracht, cardio, functioneel fitness.......voor iedereen wat wils. Bij fitness kun je kiezen voor spieropbouw, conditie verbetering middels cardio apparatuur of algehele fitheid.

null

Running & Strength

Deze training is voor de hardlopers, die ook nog willen werken aan hun spierkracht.
We starten met 45 minuten hardlopen langs een van de mooie looproutes die Zeewolde te bieden heeft, vervolgens gaan we nog met de gewichten de rest van het lichaam trainen.

null

Fit Kid (10-14 jaar)

Voor de jeugd van 10-14 jaar hebben wij een speciale training ontwikkeld. Niks hangen aan zware gewichten, maar (onder begeleiding) spelenderwijs kennismaken met fitness & cardio.
Soms dagen we je uit voor een battle samen met de andere kids.

null

Senioren Fitness

Steeds meer senioren ervaren zelf hoe leuk en belangrijk bewegen voor hen is. Bewegen op muziek van toen en met leeftijdsgenoten is gegarandeerd een succes bij The Gym. Senioren die wekelijks bewegen zijn langer zelfredzaam. Wetenschappelijk is bewezen, dat bewegen goed is voor lichaam & geest.

null

Cross Gym

Cross Gym the ultimate challenge....... Uitdagend en het maximale uit jezelf halen, dat is Cross Gym. In groepsverband werken we aan een WOD, oftewel work-out of the day.
Functionele oefeningen in vaak meerdere herhalingen, afgewisseld met cardio.
Fitness to the max!

null

Personal Training

Personal training is de uitkomst voor diegene die net even meer motivatie nodig hebben, moeten herstellen van een blessure of juist een belangrijke sportprestatie moeten leveren. Voor hen is een personal trainer de oplossing. De personal trainer neemt eerst goed door wat je behoeften zijn en maakt vervolgens een op maat gesneden trainingsprogramma.

null

Functioneel Fitness

Functioneel fitness is al een tijdje zeer succesvol onder de fitnessleden. In slechts 30 minuten werk je aan een je hele lijf. Meestal train je in een keten van spieren en maak je veel gebruik van je eigen lichaamsgewicht. Je kunt de oefeningen op elk gewenst niveau uitvoeren en daardoor is functioneel fitness voor veel mensen toegankelijk.

null

Jeugd Fitness

Vanaf 15 jaar mag je Jeugd Fitness doen bij ons. Even weg achter je computer en lekker sporten. Leuk als je een vriend of klasgenoot meeneemt maar je mag ook individueel sporten. Uiteraard wel met een trainingsschema!

null

Circuit Training

Circuit training is een complete training voor diegene die willen werken aan conditie, uithoudingsvermogen en spierkracht. In groepsverband train je een uur lang op leuke muziek in een circuitvorm.
Apparaten en functionele oefeningen wisselen we tijdens deze training.