Groepslessen bij The Gym

Groepstrainingen binnen onze sportschool zijn divers. Van Zumba tot Power Yoga, van BBB conditie tot Pilates. Afhankelijk van uw persoonlijke voorkeur kun je een passende training bij ons vinden.

Onze groepstrainingen kunnen aerobe trainingen zijn. Dan werken we vooral aan het verhogen van de hartslag, meestal op opzwepende muziek. Aërobe trainingen zijn voor conditieverbetering, spierversteviging en vetverbranding een ideale training.

Bij lessen als yoga en pilates wordt er vooral gewerkt aan lenigheid, souplesse maar ook kracht. De trainingen zijn gevarieerd, d.w.z. dat om de 3 à 4 weken het programma wordt veranderd.

Bij Power Yoga werken we met verschillende niveau’s, niveau 1,2 en 3. Niveau 1 is voor de beginner, tijdens deze les leer je de basis. Juiste ademhaling is essentieel bij yoga dus daar ligt de focus op. Ook leren we je goed je eigen grenzen te bewaren bij de oefeningen om blessures te voorkomen. Het spreekt voor zich dat de niveaus opvolgend steeds wat hoger liggen.

null

BBB conditie

BBB pakt de drie belangrijkste B’s van je lichaam aan, namelijk Buik, Benen en Billen! In slechts een uur tijd train je al deze ‘probleem gebieden’ met behulp van cardio- en krachtoefeningen. BBB is de perfecte fitness workout voor personen die willen afvallen en aan hun conditie willen werken.

null

Yoga

Yoga is weer een hit in sportscholen op dit moment. Bij The Gym is er Power Yoga level 1 t/m 3. Kies het niveau wat bij je past. Yoga is de workout voor een optimale balans tussen lichaam & geest. Een must voor je lijf in deze drukke 24/7 wereld waarin we leven.

null

Zumba

Zumba is een succesvolle en energieke work-out. Een aerobe training op ‘Latin music with Latin moves’ waarbij je op een leuke en zonnige manier verschrikkelijk veel calorieën verbrand. Per les verbrand je wel tussen de 500 en 1000 calorieen!
Zin in een sportief feestje? Doe eens mee met Zumba.

null

Senioren fitness

Steeds meer senioren ervaren zelf hoe leuk en belangrijk bewegen voor hen is. Bewegen op muziek van toen en met leeftijdsgenoten is gegarandeerd een succes bij The Gym. Senioren die wekelijks bewegen zijn langer zelfredzaam. Wetenschappelijk is bewezen dat bewegen goed is voor lichaam & geest.

null

Functioneel fitness

Functioneel fitness is al een tijdje zeer succesvol onder de fitnessleden. In slechts 30 minuten werk je aan een je hele lijf. Meestal train je in een keten van spieren en maak je veel gebruik van je eigen lichaamsgewicht. Je kunt de oefeningen op elk gewenst niveau uitvoeren en daardoor is functioneel fitness voor veel mensen toegankelijk.

null

Perfect Pilates

Pilates staat voor core stability, body & mind, spieroefeningen en evenwicht. Pilates is zo goed voor je lichaam. Deze training heeft positieve invloed op je houding, rugklachten en blessures. Geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

null

Running & Strength

Deze training is voor de hardlopers die ook nog willen werken aan hun spierkracht.
We starten met 45 minuten hardlopen langs één van de mooie looproutes die Zeewolde te bieden heeft, vervolgens gaan we nog met de gewichten de rest van het lichaam trainen.

null

Pump 2.0

Durf jij de uitdaging aan? Ga jij graag tot het uiterste?
Dan is Pump 2.0 jouw work-out!
Niet moeilijk , maar zeker wel pittig. Op muziek maak je herhalingen met je barbell (stang met of zonder gewicht) . Benen, armen, buik en rug......het komt allemaal aan bod.

null

Body Challenge

Deze uitdaging voor je lichaam is een combinatie van fun, coördinatie en kracht. De les bestaat uit een half uur power steps en een half uur spierversterkende oefeningen. Alle spieren in je lichaam komen in deze aerobe training aan bod.
De cooling-down zorgt ervoor dat je aan het einde van de les weer met beide benen op de grond staat!

null

Cardio Boxing

Cardio Boxing is voor iedereen! Voor zowel mannen als vrouwen, beginnende sporters als gevorderde sporters. Je hoeft niet te kunnen boxen. We proberen, door de combinatie van boksen en fitness, onze lessen zo toegankelijk mogelijk te maken voor alle sporters…met de nodige uitdaging natuurlijk.

null

Body Shape

Body Shape is een les voor het gehele lichaam. Gewichten, elastieken, kettlebell's........het komt allemaal aan bod bij Body Shape.
Wil je niet springen maar toch een goede work-out voor je hele lichaam? Body Shape heet je van harte welkom!
Spierversterkend, verbetert de algemene lichaams conditie.

null

Fit Kids

Voor de jeugd van 10-14 jaar hebben wij een speciale training ontwikkeld. Niks hangen aan zware gewichten, maar (onder begeleiding) spelenderwijs kennismaken met fitness & cardio.
Soms dagen we je uit voor een battle samen met de andere kids.

null

Cross fitness

Cross-gym the ultimate challenge....... Uitdagend en het maximale uit jezelf halen, dat is cross-gym. In groepsverband werken we aan een WOD, oftewel work-out of the day.
Functionele oefeningen in vaak meerdere herhalingen, afgewisseld met cardio.
Fitness to the max!

null

Circuit training

Circuit training is een leuke afwisselende les. Fitness saai? Zeker niet bij deze les! Er wordt een circuit uitgezet van functionele oefeningen en fitness apparaten. De les beginnen we met een warming-up en sluiten we af met een cooling-down. Circuit training staat voor uitdagend, afwisselend en gezellig. Goed voor je conditie, spierkracht en uithoudingsvermogen.

null

HIIT

HIIT training staat voor High Intensity Interval Training en is een korte training met een interval karakter. Door een HIIT-workout geef je je verbranding een enorme trap op zijn staart. Hierdoor blijft je lichaam langer op hoge toeren draaien dan na bijvoorbeeld een rondje hardlopen. Hoe intenser de HIIT, hoe effectiever de afterburn zal zijn.